معرفی سامانه های وفاداری
امروزه بسیاری از شرکتها مبالغ زیادی را برای برقراری رابطه با مشتریان خود خرج میکنند. بازاریابی یک به یک، مدیریت روابط و ارتباط رو به افزایش با مشتری، برخی از استراتژهایی هستند که شرکتها به منظور جذب و حفظ مشتریان، از آنها استفاده میکنند.
رویکرد دیگر عبارت است از جذب مشتریان و ایجاد وفاداری در آنها به وسیله فراهم کردن ارزشهایی فراتر از ارزشهای ذاتی کالا یا خدماتی که به آنها عرضه میشود که معمولا به آن برنامههای ایجاد وفاداری از طریق ایجاد ارزش افزوده اطلاق میشود و امروزه جزء اصول اولیه هر کسب و کار موفق است. این روش در بسیاری از برندهای معتبر دنیا در حال استفاده می باشد.
به همین منظور ابزارهای مختلفی جهت پیاده سازی سیستم های وفاداری روش های مختلفی به بازار عرضه شده است.
مشخصات سامانه وفاداری نوین تگ
سامانه وفاداری نوین تگ با نیت کاهش هزینه های اجرای پروژه و در دسترس بودن آن طراحی و پیاده سازی شده است. این سامانه یک نرم افزار تحت ویندوز می باشد که با استفاده از کارت های هوشمند RFID (شبیه کارت بلیط اتوبوس) پیاده سازی شده است. بخشهای مختلف نرمافزار شامل:
۱٫ ثبت اطلاعات پایه
۱٫۱٫ معرفی مشاغل
۱٫۲٫ معرفی گروه مشتری
۱٫۳٫ معرفی مشتری
۱٫۴٫ صدور کارت المثنی
۲٫ خدمات مشتری
۲٫۱٫ ثبت خرید مشتری
۲٫۲٫ اعطای شارژ تشویقی
۳٫ گزارشات
۴٫ امکانات
۴٫۱٫ معرفی سامانه
۴٫۲٫ ایجاد پشتیبان
۴٫۳٫ تنظیمات سامانه
۵٫ مدیریت کاربران
۵٫۱٫ معرفی گروه کاربری
۵٫۲٫ معرفی قابلیتهای سیستم
۵٫۳٫ انتساب منو به نقش
۵٫۴٫ معرفی کاربران
عملکرد سامانه وفاداری نوین تگ
در این سامانه ، در لحظه مراجعه مشتری به فروشگاه و خرید توسط ایشان ، یک کارت هوشمند از نوع کارت های حافظه دار RFID تعلق میگیرد. سپس مشخصات مشتری در حافظه کارت و نرمافزار ثبت میگردد. پس از آن سوابق کلیه خریدهای مشتری در نرمافزار ثبت میگردد.
حال برای اینکه مشتری برای خرید مجدد از فروشگاه ترقیب گردد ، با توجه به میزان خرید ایشان از تخفیفات میتوانند استفاده نمایند. این تخفیف بصورت نقدی نبوده ، بلکه مشتری میتواند با توجه به جایگاه خود در خرید بعدی از تخفیف خود استفاده نماید. در این شرایط مشتریان به خرید مجدد از این فروشگاه خاص علاقه مند میگردند. همچنین با افزایش میزان خرید مشتری ، رتبه ایشان افزایش پیدا کرده و میزان تخفیف ایشان در خریدها بیشتر میگردد.
علاوه بر این این سامانه به فروشنده این امکان را میدهد که از میزان خرید مشتریان اطلاع داشته باشد و در صورتیکه یک مشتری برای مدت طولانی از فروشگاه خرید نکرده باشد، بتواند به مشتری مذکور یه تخفیف اختصاصی اعطا و ایشان را به کمک پیامک از تخفیف اعطایی مطلع نماید.